Unitatea de învăţământ: Grup Şcolar Măneciu
Clasa a V Ia
Aria curriculară : Om- Societate
Disciplina : Religie – cultul ortodox
Număr de ore / săptămână: 1
Număr de săptămâni: 36
Profesor: Ruxandra Călinoiu
Planificare calendaristică orientativă
Anul şcolar : 2010 – 2011
Nr. crt | Unitatea de învaţare | Competenţe specifice | Conţinuturile învăţării | Nr. ore | Săptămâna | Perioada |
SEMESTRUL I | ||||||
1 | Credinţa şi Sfintele Taine Mântuitoare ( Notiuni de catehism) | | • Lecţie intoductivă * | 1 | S1 | 13-17.09 |
| • Testare initială | 1 | S2 | 20-24.09 | ||
2.1;4.2 | • Rugăciunea Domnească . Cele şapte cereri | 1 | S3 | 27.09 – 1.10 | ||
1.1;2.1 | • Sfânta Taină a Cununiei | 1 | S4 | 4-8.10 | ||
1.1;2.1 | • Sfânta Taină a Preoţiei | 1 | S5 | 11-15.10 | ||
1.1;2.1 | • Sfânta Taină a Maslului | 1 | S6 | 18-22.10 | ||
| • Evaluare | 1 | S7 | 25.10-29.10 | ||
2. | Iisus Hristos - Mântuitorul lumii. (Noţiuni de catechism şi morală creştină) | 1.2;3.1;4.2 | •Hristos binecuvântează familia -Minunea din Cana Galileeii | 1 | S8 | 1.11-5.11 |
1.2;3.1;4.2 | • Răsplata credinţei şi a ascultării - Pescuirea minunată | 1 | S9 | 8.11-12.11 | ||
1.2;3.1;4.2;5.2 | • Binefacere şi recunoştinţă – Vindecarea celor zece leproşi | 1 | S10 | 15.11-19.11 | ||
1.2;3.1;4.2;5.2 | • Stăruinţa în rugăciune - Femeia canaaneancă | 1 | S11 | 22.11-26.11 | ||
| • Evaluare | 1 | S12 | 29.11-3.12 | ||
| • Naşterea Domnului. Colinde religioase – Flori alese ale sufletului românesc * | 2 | S13-S14 | 6.12-10.12 13.12-17.12 | ||
| ▪ Tradiţii și obiceiuri legate de Nașterea Domnului.* | 1 | S15 | 20-21.12 5-7.01 | ||
VACANŢĂ DE CRĂCIUN : Miercuri, 22 decembrie 2010- Marţi 04 ianuarie 2011 | ||||||
3. | Sfinţirea Timpului (Noţiuni de liturgică) | 3.3 | • Postul în viaţa noastră. Împărţire şi importanţă | 2 | S16-S17 | 10.01-14.01 17.01-21.01 |
3.3;3.4 | • Maica Domnului | 1 | S18 | 24.01-28.01 | ||
VACANŢĂ INTERSEMESTRIALĂ :Sâmbătă, 29 ianuarie – Duminică, 06 februarie 2011 | ||||||
SEMESTRUL II | ||||||
| | 3.3; | • Sărbători în cinstea sfinţilor | 1 | S1 | 7.02-11.02 |
| • Povestiri religios-morale * | 1 | S2 | 14.02-18.02 | ||
| • Evaluare | 1 | S3 | 21.02-25.02 | ||
4. | Biserica în primele veacuri creştine ( Noţiuni de Istorie Bisericească universală) | 2.2;3.2;3.4; | • Primii martiri creştini | 2 | S4-S5 | 28.02- 04.03 7-11.03 |
2.2;3.2;4.3 | • Martiri creştini în Dacia, în secolele III-IV | 1 | S6 | 14.03-18.03 | ||
2.2;3.4;4.3 | • Edictul de la Milan. Sf. Împăraţi Constantin și Elena | 2 | S7-S8 | 21.03-25.03 28.03-01.04 | ||
| Patimile, Răstignirea şi Îngroparea Domnului * | 1 | S9 | 4-8.04 | ||
| • Învierea lui Hristos în sufletul Meu | 1 | S10 | 11-15.04 | ||
VACANŢĂ DE PAŞTE : Sâmbătă, 16 aprilie- Luni, 25 aprilie 2011 | ||||||
5. | Spiritualitate şi viaţă creştină | 2.2;3.2;4.3 | • Curajul mărturisirii: Sfântul Ioan Botezătorul | 1 | S11 | 26-29.04 |
2.2;3.2;4.3; | • Credinţă şi jertfă: Sfântul Mare Mucenic Gheorghe | 1 | S12 | 2-6.05 | ||
3.2;4.3 | • Sfântul Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de Mir | 1 | S13 | 9-13.05 | ||
| • Evaluare | 1 | S14 | 16-20.05 | ||
| • Recapitulare anuală | 3 | S15-S16-S17 | 23-27.05 30.05-03.06 6-10.06 | ||
| • Cu Hristos pe cărările vacanţei | 1 | S18 | 13-17.06 |
Notă:
* Din orele aflate la dispoziţia profesorului.
COMPETENŢE GENERALE/COMPETENŢE SPECIFICE clasa a VI a |
1. CUNOAŞTEREA ŞI IUBIREA LUI DUMNEZEU CA FUNDAMENT AL MÂNTUIRII ŞI DEVĂVÂRŞIRII OMULUI Competenţe specifice: La sfârsitul clasei a VIa elevii vor fi capabili: 1.1 Explicarea importanţeiTainelor: Preoţia, Cununia şi Maslul în viaţa creştină 1.2 Recunoașterea , în minunile Mântuitorului, a dumnezeirii Acestuia și a dragostei Sale faţă de oameni. |
2. UTILIZAREA ADECVATĂ A LIMBAJULUI DIN SFERA VALORILOR RELIGIOASE ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE Competenţe specifice: La sfârşitul clasei a VIa elevii vor fi capabili: 2.1 Comentarea prin cuvinte proprii a unor texte din Sfânta Scriptură 2.2 Formularea de opinii personale în aprecierea unor situaţii cu conţinut religios-moral |
3.MANIFESTAREA VALORILOR ȘI A CUNOȘTINŢELOR RELIGIOASE ÎN PROPRIILE ATITUDINI ȘI COMPORTAMENTE Competene specifice: La sfărşitul clasei aVI a elevii vor fi capabili: 3.1 Analizarea mesajul moral-religios din Minunile Mântuitorului 3.2 Explicarea contribuţiei sfinţilor martiri și a Sfinţilor Împăraţi Constantin și Elena la dezvoltarea Bisericii Creștine. 3.3 Prezentarea modului de pregătire a credincioșilor pentru trăirea sărbătorilor creștine. 3.4 Identificarea și selectarea informaţiei relevante pentru o temă dată pe paginile web recomandate de profesor. |
4. COOPERAREA CU CEILALŢI ÎN REZOLVAREA UNPR PROBLEME TEORETICE ȘI PRACTICE ÎN CADRUL DIFERITELOR GRUPURI Competenţe specifice: La sfârsitul clasei a VI a elevii vor fi capabili: 4.2 Identificarea mesajului unor texte din Sfânta Scriptură. 4.3 Explicarea importanţei modelelor spirituale din Istoria Bisericii în formarea caracterului moral-religios. |
5. APLICAREA ÎNVĂŢĂTURII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ȘI A COMUNITĂŢII Competenţe specifice: La sârşitul clasei a VI a elevii vor fi capabili: 5.1. Manifestarea atitudinii de respect faţă de persoanele discriminate din diferite motive. |
DIRECTOR RESPONSABIL COMISIE METODICĂ
Unitatea de învăţământ: Grup Şcolar Măneciu
Clasa a V IIa
Aria curriculară : Om- Societate
Disciplina : Religie – cultul ortodox
Număr de ore / săptămână: 1
Număr de săptămâni: 36
Profesor: Ruxandra Călinoiu
Planificare calendaristică orientativă
Anul şcolar : 2010– 2011
Nr. crt | Unitatea de învaţare | Competenţe specifice | Conţinuturile învăţării | Nr. ore | Săptămâna | Perioada |
SEMSTRUL I | ||||||
1 | Manifestarea iubirii lui Dumnezeu (Noţiuni de catechism şi morala creştină) | | • Lecţie introductivă * | 1 | S1 | 13-17.09 |
| • Testare initială | 1 | S2 | 20-24.09 | ||
2.1;2.2;3.1; | • Dumnezeu se descoperă oamenilor. Revelatia divina | 1 | S3 | 27.09 – 1.10 | ||
2.1;2.2;3.1 | • Sfâta Scriptură şi Sfânta Traditie | 1 | S4 | 4-8.10 | ||
1.1;3.1 | • Crearea lumii | 2 | S5,S6 | 11-15.10 18-22.10 | ||
1.1;3.1 | • Purtarea de grijă a lui Dumnezeu faţă de lume | 1 | S7 | 25.10-29.10 | ||
| • Evaluare | 1 | S8 | 1.11-5.11 | ||
2. | Iisus Hristos - Învăţător şi Mântuitor | 1.2;4.2;5.1 | • Puterea credinţei şi a prieteniei - Vindecarea slăbănogului din Capernaum | 1 | S9 | 8.11-12.11 |
1.2;4.2;5.1 | • Hristos Lumina lumii: Vindecarea orbului din naştere | 1 | S10 | 15.11-19.11 | ||
1.2;4.2;5.1 | • Atotputernicia lui Dumnezeu - Învierea lui Lazăr | 1 | S11 | 22.11-26.11 | ||
1.2; | • Căinţă şi iertare – Pilda fiului risipitor | 1 | S12 | 29.11-3.12 | ||
| • Naşterea Domnului. Colinde religioase – Flori alese ale sufletului românesc * | 2 | S13-S14 | 6.12-10.12 13.12-17.12 | ||
| Tradiţii și obiceiuri legate de Nașterea Domnului.* | 1 | S15 | 20-21.12 5-7.01 | ||
VACANŢĂ DE CRĂCIUN : Miercuri, 22 decembrie 2010- Marţi, 04 ianuarie 2011 | ||||||
| | 1.2 | • Bogăţia darurilor lui Dumnezeu - Pilda talantilor | 1 | S16 | 10.01-14.01 |
| • Evaluare | 1 | S17 | 17.01-21.01 | ||
3. | Rugaciunea- Calea spre Dumnezeu (Noţiuni de Liturgică) | 3..2 | • Rugăciunea in viaţa creştinului | 1 | S18 | 24.01-28.01 |
VACANŢĂ INTERSEMESTRIALĂ :Sâmbătă, 29 ianuarie-Duminică, 06 februarie 2011 | ||||||
SEMESTRUL II | ||||||
| | 2.1;3.2 | • Sfânta Liturghie –Întalnirea cu Hristos | 2 | S1-S2 | 7.02-11.02 14.02-18.02 |
4. | Trăirea învăţăturii creştine (Noţiuni de morală creştină) | 1.2;2.1;4.1 | • Legea cea nouă – Fericirile | 2 | S3-S4 | 21.02-25.02 28.02-4.03 |
4.2;5.1 | • Faptele bune roade ale virtuţilor | 2 | S5- S6 | 7.03-11.03 14.03-18.03 | ||
4.2;5.1 | • Faptele rele – Încarcări ale voii lui Dumnezeu | 2 | S7-S8 | 21-25.03 28.03-01.04 | ||
| • Povestiri religios-morale * | 1 | S9 | 4-8.04 | ||
| • Patimile, Răstignirea şi Îngroparea Domnului | 1 | S10 | 11-15.04 | ||
VACANŢĂ DE PAŞTE : Sâmbătă, 16 aprilie- Luni , 25 aprilie | ||||||
| | | • Învierea lui Hristos în sufletul Meu | 1 | S11 | 26.04-29.04 |
| • Evaluare | 1 | S12 | 2-6.05 | ||
5. | Spiritualitate şi viaţă creştină | 4.2;5.1 | • Sf Trei Ierarhi – modele ale iubirii faţă de semeni. | 2 | S13- S14 | 9-13.05 16-20.05 |
4.2;5.1 | • Iubirea pri fapte: ajutorarea celor Aflaţi în suferinţă | 1 | S15 | 23-27.05 | ||
| • Evaluare | 1 | S16 | 30.05-3.06 | ||
| • Recapitulare anuală | 1 | S17 | 6-10.06 | ||
| • Cu Hristos pe cărările vacanţei | 1 | S18 | 13-17.06 |
Notă:
* Din orele aflate la dispoziţia profesorului.
COMPETENŢE GENERALE/ COMPETENŢE SPECIFICE clasa a VII a |
1. CUNOAŞTEREA ŞI IUBIREA LUI DUMNEZEU CA FUNDAMENT AL MÂNTUIRII ŞI DEVĂVÂRŞIRII OMULUI Competenţe specifice: La sfârsitul clasei a VIIa elevii vor fi capabili 1.1 Argumentarea faprtului că Dumnezeu este Creator și Proniator al lumii 1.2 Recunoașterea iubirii lyui Dumnezeu pentru oameni în minunile și învăţăturile Sale. |
2. UTILIZAREA ADECVATĂ A LIMBAJULUI DIN SFERA VALORILOR RELIGIOASE ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE Competenţe specifice: La sfârşitul clasei a VIIa elevii vor fi capabili: 2.1 Utilizarea corectă a termenilor religioași învăţaţi în contexte lingvistice noi. 2.2 Elaborarea de scurte texte |
3. MANIFESTAREA VALORILOR ȘI CUNOȘTINŢELOR RELIGIOASE ÎN PROPRIILE ATITUDIN ȘI COMPORTAMENTE Competenţe specifice: La sfărşitul clasei aVIIa elevii vor fi capabili: 3.1 Prezentarea structurii și a importanţei Sfintei Scripturi. 3.2 Explicarea rolului și a importanţei participării conștiente și active a credincioșilor la rugăciunile Bisericii. |
4. COOPERAREA CU CEILALŢI ÎN REZOLVAREA UNOR PROBLEME TEORETICE ȘI PRACTICE ÎN CADRUL DIFERITELOR GRUPURI Competenţe specifice: La sfârsitul clasei a VII a elevii vor fi capabili: 4.1 Explicarea modului de aplicare în viaţa personală a învăţăturilor cuprinse în Fericiri. 4.2 Argumentarea importanţa participării active la viaţa comnunităţii |
5. APLICAREA ÎNVĂŢĂRII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ȘI A COMUNITĂŢII Competenţe specifice: La sârşitul clasei a VII a elevii vor fi capabili: 5.1. Participarea activă la acţiuni civice alături de personae care au alte credinţe sau convingeri religioase. |
DIRECTOR RESPONSABIL COMISIE METODICĂ
Unitatea de învăţământ: Grup Şcolar Măneciu
Clasa a V IIIa
Aria curriculară : Om- Societate
Disciplina : Religie – cultul ortodox
Număr de ore / săptămână: 1
Număr de săptămâni: 35
Profesor: Ruxandra Călinoiu
Planificare calendaristică orientativă
Anul şcolar : 2010– 2011
Nr. crt | Unitatea de învaţare | Competenţe specifice | Conţinuturile învăţării | Nr. ore | Săptămâna | Perioada |
SEMSTRUL I | ||||||
1 | Credinţa creștina ( Noţiuni de Dogmatică | | • Lecţie introductivă * | 1 | S1 | 13-17.09 |
| • Testare initială | 1 | S2 | 20-24.09 | ||
1.1;; | • Crezul- sinteza învăţăturii de credinţă | 2 | S3-S4 | 27.09 – 1.10 4-8.10 | ||
1.1;; | • Învăţătura despre Dumnezeu Tatăl | 1 | S5 | 11-15.10 | ||
1.1;; | • Învăţătura despre Dumnezeu Fiul | 1 | S6 | 18-22.10 | ||
1.1; | • Învăţătura despre Dumnezeu Duhul Sfânt | 1 | S7 | 25-29.10 | ||
1.1; | • Comuniunea oamenilor cu Dumnezeu | 1 | S8 | 1-5.11 | ||
1.1; | • Credinţa în înviere și viaţa veșnică | 2 | S9-S10 | 8-12.11 15-19.11 | ||
| •Evaluare | 1 | S11 | 22-26.11 | ||
2. | Trăirea învăţături creștine | 1.2;3.3;4.1; | • Pilda viţei și a mlădiţei – viaţa în Hristos | 1 | S12 | 29.11-3.12 |
3.3;4.1; | Pilda semănătorului – primire și Împlinire a cuvântului lui Dumnezeu | 1 | S13 | 6-10.12 | ||
| • Naşterea Domnului. Colinde religioase – Flori alese ale sufletului românesc * | 1 | S14 | 13-17.12 | ||
| Tradiţii și obiceiuri legate de Nașterea Domnului.* | 1 | S15 | 20-21.12 5-7.01 | ||
| VACANŢĂ DE CRĂCIUN : Miercuri, 22 decembrie 2010- Marţi, 04 ianuarie 2011 | |||||
| | 3.3;4.1 | • Plida neghinei- îndelunga răbdare și dreptate a lui Dumnezeu | 1 | S16 | 10-14.01 |
| • Evaluare | 1 | S17 | 17-21.01 | ||
| • Recapitulare semestriala | 1 | S18 | 24-28.01 | ||
VACANŢĂ INTERSEMESTRIALĂ : Sâmbătă, 29 ianuarie- Duminică, 06 februarie 2011 | ||||||
SEMESTRUL AL II LEA | ||||||
3. | Exprimarea Învăţăturii Creștine | 2.1;3.1; | •Biserica, locaș de închinare | 1 | S1-S2 | 7-11.02 14-18.02 |
2.1;3.1; | • Icoana – fereastra spre cer | 1 | S3 | 21-25.02 | ||
3.1;4.2 | • Cântarea religioasă – formă de rugăciune | 1 | S4 | 28.02-4.03 | ||
2.1;4.2 | • Călătorind cu Dumnezeu – Pelerinajul la biserici si mănăstiri | 1 | S5 | 7-11.03 | ||
| | | • Evaluare | 1 | S6 | 14-18.03 |
4. | Sfânta Scriptură- izvor de înţelepciune și iubire | 1.2;4.2; | • Răbdare și încredere în Dumnezeuu – Dreptul Iov | 1 | S7 | 21-25.03 |
1.2;4.2;5.1 | • Iubirea faţă de Dumnezeu și aproapele – legea desăvârșită a Noului Testament ( marcu 12, 30- 31; Ioan 13, 34; Matei 7,12 | 2 | S8-S9 | 28.03-1.04 4-8.04 | ||
| •Învierea Domnului* | 1 | S10 | 11-15.04 | ||
VACANŢĂ DE PAŞTE : Sâmbătă, 16 aprilie- Luni, 25 aprilie 2011 | ||||||
| | 1.2;4.2;5.1; | • Imnul dragostei creștine (I Corinteni 13) | 1 | S11 | 26-29.04 |
| | | • Evaluare | 1 | S12 | 2-6.05 |
5. | Organizarea Bisericii Ortodoxe Române | 3.2; | •Semnificaţia întemeierii Mitropoliilor românești | 1 | S13 | 9-13.05 |
3.2; | • Întemeierea Patriarhiei Române | 1 | S14 | 16-20.05 | ||
3.2 | • Organizarea actuală a Bisericii Ortodoxe Romane | 1 | S15 | 23-27.05 | ||
| • Evaluare | 1 | S16 | 30.05-3.06 | ||
| • Recapitulare anuală | 1 | S17 | 6-10.06 |
Notă:
· Din orele aflate la dispoziţia profesorului
COMPETENŢE GENERALE/ COMPETENŢE SPECIFICE clasa a VII a |
1. CUNOAŞTEREA ŞI IUBIREA LUI DUMNEZEU CA FUNDAMENT AL MÂNTUIRII ŞI DEVĂVÂRŞIRII OMULUI Competenţe specifice: La sfârsitul clasei a VIIIa elevii vor fi capabili: 1.1 Cunoașterea învăţăturilor de credinţă ale Bisericii Ortodoxe, cuprinse în Crez; 1.2 Argumentarea importanţei iubirii de Dumnezeu și de aproapele pentru dobândirea mântuirii. |
2.UTILIZAREA ADECVATĂ A LIMBAJULUI DIN SFERA VALORILOR RELIGIOASE ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE Competenţe specifice: La sfârşitul clasei a VIIIa elevii vor fi capabili: 2.1 Utilizarea în diferite contexte a expresiilor și a noţiunilor religioase nou învăţate, realizând corelaţii interdisciplinare ( istorie, literatură, muzică, geografie, artă) |
3.MANIFESTAREA VALORILOR ȘI A CUNOȘTINŢELOR RELIGIOASE ÎN PRORIILE ATITUDINI ȘI COMPORTAMENTE Competenţe specifice: La sfărşitul clasei aVIIIa elevii vor fi capabili: 3.1 Prezentarea formelor de artă religioasă existente în Biserica Ortodoxă; 3.2 Explicarea importanţei întemeierii mitropoliilor și a Patriarhiei Române pentru păstrarea fiinţei și unităţii naţionale. 3.3 Explicarea mesajului pildelor Mântuitorului; |
4. COOPERAREA CU CEILALŢI ÎN REZOLVAREA UNOR PROBLEME TEORETICE ȘI PRACTICE ÎN CADRUL DIFERITELOR GRUPURI Competenţe specifice: La sfârsitul clasei a VIII a elevii vor fi capabili: 4.1 Argumentarea importanţei conlucrării omului cu Dumnezeu în vederea mântuirii 4.2 Exprimarea atitudinilor moral- creștine în diferite împrejurări ale vietii; |
5. APLICAREA ÎNVĂŢĂTURII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ȘI A COMUNITĂŢII Competenţe specifice: La sârşitul clasei a VIII a elevii vor fi capabili: 5.1. Aplicarea învăţăturii creștine referitoare la iubirea de aproapele în relaţiile cu personae aparţinănd altor culture, credinţe sau convingeri |
Unitatea de învăţământ: Grup Şcolar Măneciu
Clasa a IX a
Aria curriculară : Om- Societate
Disciplina : Religie – cultul ortodox
Număr de ore / săptămână: 1
Număr de săptămâni: 36
Profesor: Ruxandra Călinoiu
Planificare calendaristică orientativă
Anul şcolar : 2010– 2011
Nr. crt. | Unitatea de învaţare | Competenţe specifice | Conţinuturile învăţării | Nr. ore | Săptămâna | Perioada | |||
SEMESTRUL I | |||||||||
1 | Învătătura de Credinţă. ( Noţiuni de dogmatică) | | • Lecţie introductivă | 1 | S1 | 13- 17.09 | |||
| • Testare iniţială | 1 | S2 | 20 | |||||
1.1;2.1;3.1 | • Respectul faţă de cele sfinte | 1 | S3 | 27 | |||||
1.1;2.1;3.1 | • Adorarea lui Dumnezeu | 1 | S4 | 4 | |||||
1.1;2.1;3.1 | •Preacinstirea Maicii Domnului | 1 | S5 | 11 | |||||
1.1;2.1;3.1 | • Cinstirea sfinţilor | 1 | S6 | 18 | |||||
| • Evaluare | 1 | S7 | 25 | |||||
2 | Trăirea învăţăturii creştine (Noţiuni de morală creştină) | 1.2;2.2;3.2;4.1 | • Datoriile faţă de Dumnezeu | 1 | S8 | 1 | |||
1.2;2.2;3.2;4.1 | • Datoriile faţă de sine | 1 | S9 | 8 | |||||
1.2;2.2;3.2;4.1 | • Datoriile faţă de aproapele | 1 | S10 | 15 | |||||
| • Evaluare | 1 | S11 | 22 | |||||
1.1; 3.2;4.3 | • Pregătirea credinciosului pentru participarea la sfintele slujbe | 2 | S12- S13 | 29 6 | |||||
| • Naşterea Domnului* | 1 | S14 | 13 | |||||
▪ Tradiţii si obiceiuri legate de sărbătoarea Nașterii Domnului.* | 1 | S15 | 20-21.12 5-7. 01 | ||||||
VACANŢA DE CRĂCIUN : Miercuri , 22 Decembrie 2010- Marţi, 4 Ianuarie 2011 | |||||||||
4. | Spiritualitate şi viaţă creştină. (Noţiuni de spiritualitate şi misiune) | 2.1;3.1;4.1 | • Chemarea omului spre asemănarea cu Dumnezeu. | 1 | S16 | 10 | |||
1.1;3.3;4.1;4.3 | • Eu şi duhovnicul meu | 1 | S17 | 17 | |||||
3.3;4.2 | • Bucurie şi responsabilitate în relaţiile dintre tineri | 1 | S18 | 24 | |||||
VACANŢĂ INTERSEMESTRIALĂ : 29 ianuarie-6 februarie 2011 | |||||||||
SEMESTRUL II | |||||||||
1.1;2.2;3.3;4.3 | • Monahismul- formă a spiritualităţii crestine | 1 | S1 | 7 | |||||
5. | Religiile lumii | 1.3;2.2;5.3 | • Religii în antichitate: în | 2 | S2-S3 | 14 21 | |||
1.3;2.2;5.3 | • Religii în antichitate: în Grecia şi la Roma | 2 | S4-S5 | 28.02 7- | |||||
| • Evaluare | 1 | S6 | 14 | |||||
6. | Ortodoxie şi cultură naţională | 5.1; | • Viaţa religioasă oglindită în creaţii populare, în datini şi în obiceiuri. | 1 | S7 | 21 | |||
3.3;5.2 | • Contribuţia Bisericii Ortodoxe la aparitia şi dezvoltarea învăţământului românesc. ( Veniamin Costachi, Andrei Şaguna) | 3 | S8-S9 | 28 4-8.04 | |||||
| ▪ Învierea Domnului * | 1 | S10 | 11-15.04 | |||||
VACANŢĂ DE PAȘTE 16-25 aprilie | |||||||||
4.1;4.2 | • Muzica în viaţa tinerilor | 1 | S11 | 26.04-29 | |||||
7. | Creştinismul şi provocările lumii contemporane | 4.1;4.2 | • Pericolul drogurilor | 1 | S12 | 2 | |||
4.1;4.2 | • Tineretul şi mass -media | 1 | S13 | 9 | |||||
4.1;4.2 | • Tinerii si viaţa intimă | 1 | S14 | 16 | |||||
| • Evaluare | 1 | S15 | 23 | |||||
| • Recapitulare anuală | 1 | S16-S17 | 30 6 | |||||
| ▪ Cu Hristos pe cărările vacanţei | 1 | S18 | 13-17.06 | |||||
Notă
* Din orele aflate la dispoziţia profesorului.
COMPETENŢE GENERALE/COMPETENŢE SPECIFICE |
1.DEFINIREA SPECIFICULUI PROPRIEI CREDINŢE , ÎN RAPORT CU ALTE CREDINŢE ŞI CONVINGERI 1.1 Argumentarea importanţei sfinţeniei şi a respectului creştinilor faţă de cele sfinte. 1.2 Explicarea importanţei împlinirii datoriilor morale şi materiale pentru viaţa şi progresul spiritual al crestinilui. 1.3 Prezentarea elementelor definitorii ale religiilor lumii antice |
2. UTILIZAREA ADECVATĂ A CONCEPTELOR SPECIFICE RELIGIEI, ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE 2.1 Utilizarea adecvată a termenilor specifici religiei în argumentarea învăţăturii de credinţă ortodoxă 2.2 Integrarea corectă a termenilor specifici religiei în diferite contexte de comunicare |
3. INTEGRAREA VALORILOR ŞI A CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE ÎN STRUCTURA PROPRIILOR ATITUDINI ŞI COMPORTAMENTE. 3.1 Identificarea şi folosirea unor modele de comportament creştin în exemplele din Biblie şi din istoria Bisericii 3.2 Analiza datoriilor creştinului şi a specificului acestora în contextual societăţii actuale. 3.3Aplicarea învăţăturilor creştine referitoare la modul de participare personală la viaţa liturgică a Bisericii |
4. APLICAREA ÎNVĂŢĂTURII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ŞI A COMUNITĂŢII 4.1 Aplicarea normelor moralei creştine în situaţii concrete de viaţă 4..2 Formarea de soluţii pentru diferitele probleme ale tinerilor , în lumina învăţăturii creştine. 4..3 Practicarea introspecţiei/meditaţiei crestine, în scopul dezvoltării capacităţii de autocunoaştere şi a participării conştiente şi active la viaţa liturgică a Bisericii |
5. CORELAREA CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE CU CELE DOBÂNDITE LA ALTE DISCIPLINE DE ÎNVĂŢĂMÂNT 5.1 Explicarea argumentată a influentei crestinismului asupra culturii noastre naţionale 5.2 Prezentarea argumentată a contribuţiei majore a Bisericii Ortodoxe la apariţia şi dezvoltarea învăţământului romănesc 5.3 Corelarea informaţiilor despre religiile lumii antice cu datele referitoare la cultura şi viaţa socială a lumii antice însuşite la alte discipline |
Unitatea de învăţământ: Grup Şcolar Măneciu
Clasa a X a
Aria curriculară : Om- Societate
Disciplina : Religie – cultul ortodox
Număr de ore / săptămână: 1
Număr de săptămâni: 36
Profesor: Ruxandra Călinoiu
Planificare calendaristică orientativă
Anul şcolar : 2010 – 2011
Nr. crt. | Unitatea de învaţare | Competenţe specifice | Conţinuturile învăţării | Nr. ore | Săptămâna | Perioada | |
SEMESTRUL I | |||||||
1 | Învătătura de Credinţă. ( Noţiuni de dogmatică) | | • Lecţie introductivă | 1 | S1 | 13-17.09 | |
| • Testare iniţială | 1 | S2 | 20 -24.09 | |||
1.1;2.1;3.1;4.3 | • Respectul faţă de cele sfinte | 1 | S3 | 27.09-1.10 | |||
1.1;2.1;3.1;4.3 | • Cinstirea sfintelor icoane | 1 | S4 | 4-8.10 | |||
1.1;2.1;3.1;4.3 | • Cinstirea sfintei cruci | 1 | S5 | 11-15.10 | |||
1.1;2.1;3.1;4.3 | • Cinstirea sfintelor icoane | 1 | S6 | 18-22.10 | |||
| • Evaluare | 1 | S7 | 25.10-29.10 | |||
2 | Trăirea învăţăturii creştine (Noţiuni de morală creştină) | 3.2;4.1;4.2 | • Legea morală a Vechiului Testament( Decalogul) | 2 | S8-9 | 1-5.11 8-12.11 | |
3.2;4.1;4.2 | • Legea morală a Noului Tetament( Predica de pe munte) | 2 | S10 – S11 | 15-19.11 22-26.11 | |||
3.2;4.1;4.2 | • Virtute şi păcat | 1 | S12 | 29.11-3.12 | |||
2.1;3.2;4.1; 4.2;5.2 | • Conştiinţa morală – glasul lui Dumnezeu în om | 1 | S13 | 6-10.12 | |||
| •Naşţerea Domnului* | 1 | S14 | 13-17.12 | |||
| ▪ Tradiţii si obiceiuri legate de sărbătoarea Nașterii Domnului.* | 1 | S 15 | 20-21.12 5-7.01 | |||
3. | Spiritualitate şi viaţă creştină. (Noţiuni de spiritualitate şi misiune | VACANŢA DE CRĂCIUN : Miercuri, 22 decembrie 2010- Marţi , 04 ianuarie 2011 | |||||
3.1;3.2;4.1;4.2 | •Iubire şi dreptate | 1 | S16 | 10-14.01 | |||
3.1;3.2;4.1;4.2 | •Rugăciune şi reconciliere | 1 | S17 | 17-21.01 | |||
| • Evaluare | 1 | S18 | 24-28.01 | |||
VACANŢĂ INTERSEMESTRIALĂ : sâmbătă ,29 ianuarie- Duminică , 06 februarie 2011 | |||||||
SEMESTRUL II | |||||||
4. | Exprimarea Învăţăturii de credinţă (Noţiuni de liturgică) | 1.2;4.3 | • Locaşurile de cult ale creştinilor – apariţia şi dezvoltare în contextual culturii universale. | 2 | S1-S2 | 7-11.02 14-18.02 | |
2.2; | • Stiluri arhitecturale Representative ( în lume şi în | 3 | S3-S4-S5 | 21-25.02 28.02-4.03 7-11.03 | |||
| • Evaluare | 1 | S6 | 14-18.03 | |||
5. | Religiile lumii | 1.4;2.2;5.3 | •Religiile orientale (hinduismul, budismul, confucianismul) | 2 | S7-S8 | 21-25.03 28.03-1.04 | |
1.3;3.1;5.1 | Contribuţia mitropoliţilor Români la dezvoltarea culturii Naţionale (Mitropolitul Varlaam) | 1 | S9 | 4-8.04 | |||
| • Învierea Domnului* | 1 | S10 | 11-15.04 | |||
VACANŢĂ DE PAŞTI : Sâmbătă, 16 aprilie-luni, 25 aprilie 2011 | |||||||
6. | Ortodoxie şi Cultură naţională | 1.3;3.1;5.1 | • Contribuţia mitropoliţilor Români la dezvoltarea culturii Naţionale ( Varlaam, Dosofei, Antim Ivireanu) | 2 | S11-S12 | 26-29.04 2-6.05 | |
| | | • Evaluare | 1 | S13 | 9-13.05 | |
7. | Creştinismul şi provocările lumii contemporane | 1.4;3.3;4.2; 5.2 | • Superstiţia şi Magia | 1 | S14 | 16-20.05 | |
1.4;3.3;4.2; 5.2 | • Astrologia, Numerologia | 1 | S15 | 23-27.05 | |||
| Evaluare | 1 | S16 | 30.05-3.06 | |||
| • Recapitulare anuală | 2 | S17-S18 | 6-10.06 13-17.06 | |||
Notă
* Din orele aflate la dispoziţia profesorului.
COMPETENŢE GENERALE/COMPETENŢE SPECIFICE |
1.DEFINIREA SPECIFICULUI PROPRIEI CREDINŢE , ÎN RAPORT CU ALTE CREDINŢE ŞI CONVINGERI 1.1 Argumentarea importanţei sfinţeniei şi a respectului creştinilor faţă de cele sfinte. 1.2 Identificarea şi prezentarea elementelor definitorii ale artei crestin ortodoxe în contextual integrării acesteia în arta laică românească şi în arta creştină universală 1.3 Explicarea argumentată a contribuţiei mitropoliţilor români la dezvoltarea culturii nationale şi europene. 1.4 Identificarea diferenţelor dintre spiritualitatea creştină şi alte religii, concepţii şi practice religioase existente în lumea contemporană. |
2. UTILIZAREA ADECVATĂ A CONCEPTELOR SPECIFICE RELIGIEI, ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE 2.1 Utilizarea adecvată a termenilor specifici unui minim de vocabulary creştin în argumentarea învăţăturii de credinţă ortodoxă 2.2 Elaborarea unor texte ( referate, eseuri, articole) folosind termini specifici religiei |
3. INTEGRAREA VALORILOR ŞI A CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE ÎN STRUCTURA PROPRIILOR ATITUDINI ŞI COMPORTAMENTE. 3.1 Identificarea şi prezentarea unor modele de comportament creştin, în exemplele personalităţilor biblice şi în cele din istoria bisericească românească 3.2Argumentarea importanţei aplicării învăţăturilor moralei creştine în contextual social complex, complicat şi paradoxal a lumii contemporane 3.3 Explicarea consecinţelor pe care le poate avea asupra oamenilor credinţa în superstiţie, magie, astrologie, numerologie |
4. APLICAREA ÎNVĂŢĂTURII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ŞI A COMUNITĂŢII 4.1 Identificarea modalităţilor concrete de aplicare a virtuţilor creştine în diferite situaţii de viaţă 4.2 Analizarea consecinţlor negative a comportamentului care încalcă morala creştină, asupra vietii personale şi asupra comunităţii 4.3 Aplicarea învăţăturii despre respectful faţă de cele sgfinte în diferite contexte ale vietii personale sau ale comunităţii |
5. CORELAREA CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE CU CELE DOBÂNDITE LA ALTE DISCIPLINE DE ÎNVĂŢĂMÂNT 5.1 Analizarea contribuţiei mitropolitilor români la dezvoltarea culturii naţionale , în contextual istoric respective 5..2 Explicarea efectelor pe care le pot avea concepţiile străine spiritualităţii cresţine, asupra formării unei personalităti moral- crestine armonioase 5.3 Valorificarea eficientă a cunoştiţelor de istorie a religiilor pentru abordarea unei atitudini responsabile , de acceptare a semenilor care împărtăşesc alte religii şi convingeri morale |
Unitatea de învăţământ: Grup Şcolar Măneciu
Clasa a XI a
Aria curriculară : Om- Societate
Disciplina : Religie – cultul ortodox
Număr de ore / săptămână: 1
Număr de săptămâni: 36
Profesor: Ruxandra Călinoiu
Planificare calendaristică orientativă
Anul şcolar : 2010– 2011
Nr. crt. | Unitatea de învaţare | Competenţe specifice | Conţinuturile învăţării | Nr. ore | Săptămâna | Perioada | |
SEMESTRUL I | |||||||
1 | Învătătura de Credinţă. ( Noţiuni de dogmatică) | | • Lecţie introductivă | 1 | S1 | 13-17.09 | |
| • Testare iniţială | 1 | S2 | 20 -24.09 | |||
1.1;2.1;3.3; | • Descoperirea lui Dumnezeu | 1 | S3 | 27.09-1.10 | |||
1.1;2.1;3.1 | • Întruparea Fiului lui Dumnezeu | 1 | S4 | 4-8.10 | |||
1.1;2.1;3.1 | • Jertfa pe Cruce a Mântuitorului Iisus Hristos | 1 | S5 | 11-15.10 | |||
1.1;2.1;3.1;5.2 | • Adeverirea morţii şi realitatea Învierii Mântuitorului | 1 | S6 | 18-22.10 | |||
1.1;2.1;3.3 | • Lucrarea Sântului Duh în lume | 1 | S7 | 25.10-29.10 | |||
| • Evaluare | 1 | S8 | 1-5.11 | |||
2 | Trăirea învăţăturii creştine (Noţiuni de morală creştină) | 3.2;4.2 | • Familia creştină - azi | 2 | S9-S10 | 8-12.11 15-19.11 | |
3.2;4.2 | • Rolul creştinilor în promovarea valorilor religioase | 1 | S11 | 22-26.11 | |||
3.2;4.2 | • Forme de denaturare a Persoanei ( corupţia, minciuna,, înşelătoria) | 1 | S12 | 29.11-3.12 | |||
| • Evaluare | 1 | S13 | 6-10.12 | |||
| • Naşterea Domnului* | 1 | S14 | 13-17.12 | |||
| ▪ Tradiţii si obiceiuri legate de sărbătoarea Nașterii Domnului.* | 1 | S15 | 20-21.12 5-7.01 | |||
3. | Spiritualitate şi viaţă creştină. (Noţiuni de spiritualitate şi misiune | VACANŢA DE CRĂCIUN : Miercuri, 22 Decembrie 2010-Marţi, 04 Ianuarie 2011 | |||||
1.1;2.1;3.2;3.3 | • Jertfă euharistică şi iubire jertfelnică | 1 | S16 | 10-14.01 | |||
1.1;2.2;5.2 | •Respectul faţă de lumea creată ( ecologie crestină) | 1 | S17 | 17-21.01 | |||
| • Recapitulare semestrială | 1 | S18 | 24-28.01 | |||
VACANŢĂ INTERSEMESTRIALĂ : Sâmbătă, 29 ianuarie-Duminică, 6 februarie 2011 | |||||||
SEMESTRUL II | |||||||
4. | Exprimarea Învăţăturii de credinţă (Noţiuni de liturgică) | 1.3;2.2 | • Elemente de iconografie | 1 | S1 | 7-11.02 | |
1.3;2.2; | • Semnificaţia aşezării sfintelor icoane în biserică | 2 | S2- S3 | 14-18.02 21-25.02 | |||
| • Evaluare | 1 | S4 | 28.02-4.03 | |||
5. | Religiile lumii | 1.2;5.3 | • Iudaismul | 1 | S5 | 7-11.03 | |
| • Creştinismul - Neînţelegerile din 1054 - Reforma | 1 1 | S6 S7 | 14-18.03 21-25.03 | |||
| • Uniaţia. Scoala Ardeleană | 1 | S8 | 28.03-1.04 | |||
1.2;5.3 | Islamul | 1 | S9 | 4-8.04 | |||
| * Învierea Domnului* | 1 | S10 | 11-15.04 | |||
VACANŢĂ DE PAȘTE : Sâmbătă, 16 Aprilie- Luni, 25 Aprilie 2011 | |||||||
1.2;5.3 | • Islamul | 1 | S11 | 26-29.04 | |||
| • Evaluare | 1 | S12 | 2-6.05 | |||
6. | Ortodoxie şi cultură naţională | 1.3;3.1;5.1 | • Contribuţia voievozilor români la dezvoltarea culturii naţionale -Mircea cel Bătrân, Vlad Ţepeş - Ştefan cel Mare - Constantin Brâncoveanu Şi Neagoe Basarab | 1 1 1 | S13 S14 S15 | 9-13.05 16-20.05 23-27.05 | |
| • Evaluare | 1 | S16 | 30.05-3.06 | |||
7. | Creştinismul şi provocările lumii contemporane | 2.2;3.3;4.3;5.2 | • Minuni şi false minuni, fenomene normale şi paranormale | 1 | S17 | 6-10.06 | |
| • Recapitulare semestrul II | 1 | S18 | 13-17.06 | |||
Notă
* Din orele aflate la dispoziţia profesorului.
COMPETENŢE GENERALE/COMPETENŢE SPECIFICE |
1.DEFINIREA SPECIFICULUI PROPRIEI CREDINŢE , ÎN RAPORT CU ALTE CREDINŢE ŞI CONVINGERI 1.1 Sintetizarea principalelor învăţături de credinţă ortodoxă despre Sfânta treime şi lucrările Sale în lume 1.2 Analiza comparativă a marilor relii ale lumii, pornind de la un set de criterii ( caracteristici definitorii, arie de răspândire, doctrină, adepţi, importanţa in istoria omenirii) 1.3 Prezentarea semnificaţiei şi rolul iconografiei în cult |
2. UTILIZAREA ADECVATĂ A CONCEPTELOR SPECIFICE RELIGIEI, ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE 2.1 Elaborarea de argumentări fundamentale scripruristic, (oral sau scris) referitoare la învăţătura de credinţă ortodoxă 2.2 Compararea unor opinii şi argumente diferite în discutii şi dezbateri pe teme religioase |
3. INTEGRAREA VALORILOR ŞI A CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE ÎN STRUCTURA PROPRIILOR ATITUDINI ŞI COMPORTAMENTE. 3.1 Evidenţierea promovării convingerilor şi atitudinilor moral-creştin, însusite din învăţătura Mântuitorului şi din exemplele oferite de marile personalitătî din istoria naţională, prin promovarea unui comportament social- moral elevat. 3.2 Analizarea responsabilităţilor şi a modului de implicare a tânărului creştin, în familie şi în societatea contemporană. 3.3 Explicarea caracteristicilor relaţiei om- Dumnezeu şi a relaţiei dintre semeni, fundamentate pe valorile moralei crestine |
4. APLICAREA ÎNVĂŢĂTURII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ŞI A COMUNITĂŢII 4.1 Identificarea responsabilităţilor faţă de lumea creată şi primită în dar de la Dumnezeu 4.2 Analizarea consecinţlor negative a comportamentului care încalcă morala creştină, asupra vietii personale şi asupra comunităţii 4.3 Folosirea învăţăturilor Bisericii pentru a deosebi correct minunile de falsele minuni, fenomene normale şi paranormale |
5. CORELAREA CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE CU CELE DOBÂNDITE LA ALTE DISCIPLINE DE ÎNVĂŢĂMÂNT 5.1 Sintetizarea şi prezentarea contribuţiei voievozilor români la formarea şi dezvoltarea culturii naţionale ,utilizând cunoştinţe dobândite la diferite discipline. 5.2 Utilizarea cunoştinţelor de la diferite discipline alături de cele religioase pentru a dialog ape o temă dată 5,3 utilizarea cunoştinţelor de istorie a religiilor în susţinerea importanţei respectului şi a dialogului între oameni, comunităţi, Biserici |
Unitatea de învăţământ: Grup Şcolar Măneciu
Clasa a XII a
Aria curriculară : Om- Societate
Disciplina : Religie – cultul ortodox
Număr de ore / săptămână: 1
Număr de săptămâni: 33
Profesor: Ruxandra Călinoiu
Planificare calendaristică orientativă
Anul şcolar : 2010 – 2011
Nr. crt. | Unitatea de învaţare | Competenţe specifice | Conţinuturile învăţării | Nr. ore | Săptămâna | Perioada | |
SEMESTRUL I | |||||||
1 | Învătătura de Credinţă. ( Noţiuni de dogmatică) | | • Lecţie introductivă | 1 | S1 | 13-17.09 | |
| • Testare iniţială | 1 | S2 | 20 -24.09 | |||
1.1;2.1;5.2 | • Credinţa în înviere şi viaţa veşnică | 2 | S3-S4 | 27.09-1.10 4-8.10 | |||
1.1;2.14.2 | • Rugăciunile pentru cei adormiţi în Domnul | 1 | S5 | 11-15.10 | |||
| • Evaluare | 1 | S6 | 18-22.10 | |||
| | | | ||||
2 | Trăirea învăţăturii creştine (Noţiuni de morală creştină) | 1.3;2,13,2;4,1; 4.2;4,3 | • Rolul tinerilor în apărarea vieţii - Combaterea violenti şi a sinuciderii - Combaterea eutanasiei şi a degradării umane | 1 1 | S7 S8 | 25.10-29.10 1-5.11 | |
| | | | | |||
3. | Spiritualitate şi viaţă creştină. (Noţiuni de spiritualitate şi misiune | 1.3;2.2;3.1;3.2; 4.2;4.3 | • Asceza creştină ( post, Rugăciune, milostenie) | 2 | S9-S10 | 8-12.11 15-19.11 | |
1.3;2.2;4.1;4.2 4.3 | • Rolul dialogului ecumenic şi Inter - religios | 1 | S11 | 22-26.11 | |||
| • Evaluare | 1 | S12 | 29.11-3.12 | |||
| • Naşterea Domnului* ( colinde religioase) | 2 | S13-S14 | 6-10.12 13-17.12 | |||
| ▪ Tradiţii si obiceiuri legate de sărbătoarea Nașterii Domnului.* | 1 | S15 | 20-21.12 5-7.01 | |||
VACANŢĂ DE CRĂCIUN : Miercuri, 22 Decembrie 2010-Marţi, 04 Ianuarie 2011 | |||||||
4. | Exprimarea Învăţăturii de credinţă (Noţiuni de liturgică) | 1.2;5.1;5.2 | • Monumente reprezentative de artă religioasă din Europa şi din România | 2 | S16-S17 | 10-14.01 17-21.01 | |
| • Recapitulare şi evaluare semestrială | 1 | S18 | 24-28.01 | |||
VACANŢĂ INTERSEMESTRIALĂ 1-7.02 | |||||||
SEMESTRUL II | |||||||
5 | Confesiuni creştine în România | 1.2;3.2 | • Ortodoxia | 2 | S1-S2 | 7-11.02 14-18.02 | |
1.2;3.2 | • Catolicismul | 1 | S3 | 21-25.02 | |||
1.2;3.2 | • Protestantismul şi Neoprotestantismul | 2 | S4-S5 | 28.02-4.03 7-11.03 | |||
| • Evaluare | 1 | S6 | 14-18.03 | |||
6 | Ortodoxie şi cultură naţională | 3.1;3.3;4.3 | • Oameni de cultură români- promotori ai credinţei creştine: - Nicolae Iorga, -Nichifor Crainic , Vasile Voiculescu - Nicolae Steinhard, Petre Ţuţea, Dumitru Stăniloae | 1 1 1 | S7 S8 S9 | 21-25.03 28.03-1.04 04-08.04 | |
| | | • Învierea Domnului | 1 | S10 | 11-15.04 | |
VACANŢĂ DE PAŞTI : Sâmbătă, 16 aprilie-Luni, 25 aprilie 2011 | |||||||
6. | Ortodoxie şi cultură naţională | 3.1;3.3;4.3; | - Mircea Eliade, Constantin Brâncuşi | 1 | S11 | 26-29.04 | |
| • Evaluare | 1 | S12 | 2-6.05 | |||
7. | Creştinismul şi provocările lumii contemporane | 1.3;2.24.1;4.2 5.2 | • Dialogul între credinţă şi ştiinţă | 1 | S13 | 9-13.05 | |
1.3;2.2;4.2;5.2 | • Rolul creştinului în dezvoltarea culturii şi civilizaţiei Europene. | 1 | S14 | 16-20.05 | |||
| • Recapitulare anuală | 1 | S15 | 23-27.05 | |||
Notă
* Din orele aflate la dispoziţia profesorului.
COMPETENŢE GENERALE/COMPETENŢE SPECIFICE |
1.DEFINIREA SPECIFICULUI PROPRIEI CREDINŢE , ÎN RAPORT CU ALTE CREDINŢE ŞI CONVINGERI 1.1 Sintetizarea principalelor învăţături de credinţă ortodoxă despre înviere şi viaţa veşnică 1.2 Prezentarea elementelor definitorii ale confesiunii crestine din ţara noastră 1.3 Prezentarea poziţiei şi învăţăturii Bisericii Ortodoxe referitoare la anumite probleme actuale |
2. UTILIZAREA ADECVATĂ A CONCEPTELOR SPECIFICE RELIGIEI, ÎN DIFERITE CONTEXTE DE COMUNICARE 2.1 Elaborarea de argumentări orale sau scrise referitoare la învâţâtura de credinţă ortodoxă folosind termini specifici religiei 2.2 Elaborarea şi compararea unor opinii şi argumente diferite referitoare la o temă de religie |
3. INTEGRAREA VALORILOR ŞI A CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE ÎN STRUCTURA PROPRIILOR ATITUDINI ŞI COMPORTAMENTE. 3.1 Identificarea unor modele de comportament moral- creştin în exemplele oferite de mari personalităti religioase din Istoria Bisericii noastre şi a oamenilor de cultură români, promotori ai creştinismului 3.2 Asumarea unui comportament responsabil şi altruist în relaţiile cu aproapele 3.3 Integrarea şi manifestarea în propriul comportament a valorilo morale creştine promovate de marii oameni de cultură români |
4. APLICAREA ÎNVĂŢĂTURII DE CREDINŢĂ ÎN VIAŢA PERSONALĂ ŞI A COMUNITĂŢII 4.1 Analizarea problemelor lumii contemporane în lumina învăţăturii creştine 4.2 Aplicarea învăţăturii de credinţă a Bisericii în situaţii concrete din viaţa personală 4.3 Cunoaşterea şi promovarea valorilor creştine în societate |
5. CORELAREA CUNOŞTINŢELOR RELIGIOASE CU CELE DOBÂNDITE LA ALTE DISCIPLINE DE ÎNVĂŢĂMÂNT 5.1 Analizarea unor monumente de artă bisericească, evidenţiind semnificaţia spirituală şi valoarea artistică a acestor 5.2 Argumentarea unei opinii proprii, referitoare la o temă dată, utilizând atât învăţătura de credinţă a Bisericii, căt şi cunoştinţe de la alte discipline. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu